wtorek, 15 kwietnia 2014

Odwaga bycia sobą

Hello! Bywam nieco dziwna, czasami. Też tak masz? Witam w klubie "JESTEM SOBĄ".
Czasem mówię rzeczy, które dla innych są dziwne, niezrozumiałe i niemożliwe do przyjęcia. Dla mnie jednak są naturalne, normalne, znane, przemyślane i MOJE. Czasem to, co mówię jest kompletnie nielogiczne i zupełnie nie ma żadnego uzasadnienia. Czasem mówię, że coś czuję i na tej podstawie, wiem, że tak jest.
Co jakiś czas spotykam się z osobami, które mówią mi, bardziej lub mniej otwarcie, że moje myślenie jest złe, niewłaściwe, pomylone, "pokręcone". Wtedy zaczyna się galop myśli, biegną bardzo szybko: "kurcze, może ja źle myślę?, ojej, czy ja dobrze myślę?, może rzeczywiście moje myślenie jest pokrętne?, co ona sobie o mnie pomyśli?, pewnie mój sposób myślenia nie jest popularny..." itd. Zaczynam poddawać swoje myśli surowej ocenie, oglądając je z każdej możliwej strony...
A jak chcę, aby było? Chcę mieć odwagę bronić moich przemyśleń, stać przy swoim zdaniu, kiedy mi na tym zależy, chcę wierzyć, że mam prawo do własnego zdania, uczuć i emocji, potrzeb i pragnień. Chcę mieć prawo do "pokrętnego" myślenia. Chcę wierzyć, że tu na ziemi mam swoje miejsce i mogę wypowiadać wszelkie opinie, które nie mają żadnej logicznej podstawy i których nie muszę w żaden sposób uzasadniać. Chcę wierzyć, że mam prawo do zmiany swojego zdania, do przedstawiania innym swoich życzeń. I chcę czuć, że mam prawo do poszanowania ze strony innych ludzi.
Szanuję opinie innych, mają prawo do oceniania mnie, a ja mam prawo, do nie zgadzania się z ich oceną i opinią. Kocham różnorodność - moje myślenie jest jej potwierdzeniem - jeszcze nie spotkałam kogoś, kto we wszelkich kwestiach życia myślałby identycznie jak ja.
Istnieje tylko jedna droga od braku wiary w swoje myśli, uczucia i opinie, do akceptacji tego, że masz prawo BYĆ SOBĄ - jedna - TWOJA - właściwa tylko dla Ciebie. Sam w sobie możesz odkryć jak znaleźć ODWAGĘ do BYCIA SOBĄ. Mogę być Twoim towarzyszem w tej drodze, jeśli zechcesz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz